niedziela, 30 lipca 2006

Polskie puby i restauracje w Irlandii: "Gospoda" w Cork

Od tygodnia Polacy (i nie tylko) w Cork mogą skosztować tradycyjnych polskich potraw w "Gospodzie" - pierwszej restauracji serwującej tradycyjne polskie dania.


/Obok:  stoję przed "Gospoda" - pierwszą restauracją w Cork serwującą tradycyjne polskie dania. /

W miejscu gdzie znajduje się "Gospoda" wcześniej istniała afrykańska restauracja. Parę razy nachodziła mnie ochota, aby się tam wybrać, no ale - jednak tam nie poszedłem. Często człowiek coś tam planuje, obiecuje sobie, a jak się w końcu zmobilizuje - to już dawno po herbacie...

Bowiem kiedy przechodziłem tamtędy w ubiegłym tygodniu zauważyłem - ze w miejscu restauracji afrykańskiej - właśnie powstaje swojska "Gospoda". Restauracja dopiero rozpoczęła działalność, co widać nawet po tymczasowym szyldzie przyklejonym na oknie.

Co można zjeść w "Gospodzie"? Tak jak napisałem - tradycyjne polskie dania: od rosołu po schabowego. Dania polskie, ceny - niemal - również ;-)

Wybrałem się tam wczoraj. Jako - żem wegetarianin, moglem skosztować jedynie placków ziemniaczanych z surówką, zapitych tymbarkiem. Niestety, póki co - nic więcej dla jaroszy tam nie ma. Porcje duże, ceny przystępne. Osobiście - polecam.

---------------------------------
Dopisek z lipca 2007: "Gospoda" - niestety - właśnie zakończyła działalność. Przynajmniej na razie...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz