czwartek, 10 września 2009

Otwarcie Dunnes Stores w Cork

Dzisiaj wydarzeniem dnia w Cork jest ponowne otwarcie sklepu Dunnes Stores przy Patrick Street.

/Na zdjęciu: stoję przed "nowym" Dunnes Stores przy Patrick Street./

Po trwającym 2 lata remoncie, a właściwie zbudowaniu od nowa, bo z poprzedniego sklepu został tylko fragment fasady (pisałem o tym TUTAJ) dzisiaj nastąpiło uroczyste otwarcie, połączone z "obchodami" 65 rocznicy otwarcia pierwszego sklepu z późniejszej sieci Dunnes Stores - właśnie przy przy Patrick Street w Cork.

Co prawda ten pierwszy sklep został otwarty 31 marca 1944 r., więc rocznica już jakby minęła, no ale - biznes to biznes. Było radio, sporo konkursów i tłumy ludzi. Kulminacja "obchodów" ma przypaść w najbliższą niedzielę.

1944 rok. Armii Czerwona przekracza przedwojenną wschodnią granicę Polski, II Korpus Polski zdobywa Monte Cassino, wybucha Powstanie Warszawskie... Powstaje też pierwszy Dunnes Stores w Irlandii, która nie bierze udziału w wojnie.

No cóż, historia różnie się toczy...

3 komentarze:

  1. ...a zrobił Pan zakupy?...okazji podobno było wiele:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie... Nienawidzę łażenia po sklepach. Tam poszedłem niejako z obowiązku ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam , widziałam i do dziś jestem w szoku...

    OdpowiedzUsuń